تنظیم درایوآسانسورآریان
 
مهندسی برق قدرت(Power electric engineering)
مهندس مهدی زاهدی کارشناس برق قدرت - شبکه های تولید - انتقال و توزیع
 
 

 

 

براي وارد شدن به تنظيمات برد اصلي تابلو آسانسور آرين ابتدا تابلو را خاموش کرده و کليدهاي بالا و پايين زيرال سي دي(LCD) برد اصلي را نگهداشته و تابلو را روشن ميکنيم

پس از گذشت چند ثانيه عبارت اينتر يوور پسوورد(Enter your password) بر روي نمايشگر ظاهر ميشود که دوبار کليد اينتر را فشار داده و واردتنظيمات برد اصلي ميشويم.

ابتدا با عبارت مين ستينگ (Main setting) روبرو ميشويم که کاري به آن ن کاری نداريم و يکبار بار جهت بالا را زده و به دوور نامبر وان ستينگ (Door number one setting) ميرسيم که مورد اصلي بحث ماست.

ابتدا اينتر (enter) ميزنيم و سه بار جهت بالا را زده و اگر دور اپن سنسور (Door open senssor)روي 5کاته (5KT) بود اون رو روي تايم (Time)ميگذاريم و اينتر(Enter) زده

سپس جهت بالا را می زنیم ودور اپريشن تايم(Door operation time) رو روي عدد 6 تنطيم نموده و اينتر(Enter) ميزنيم و جهت بالا زده

کلوز پروتکشن تايم (Door protection time) رو روي 8 تنظيم نموده و اينتر(Enter) زده و جهت بالا و اپن پروتکشن تايمtime ) (Open protection هم روي 8 ثانيه تنظيم نموده و اينتر(Enter) ميزنيم.

سپس دوبار جهت بالا را زده و دوور اپنينگ ديلي (Door opening daily) را چک ميکنيم که روي 2 ثانيه تنظيم باشد چون سيستم داراي درايو ميباشد در غير اين صورت اين آيتم را روي صفر تنظيم ميکنيم.

سپس اينتر (Enter)زده و بازدن کليد مود(Mode) ازين منو خارج شده و 3 بار جهت بالا رو ميزنيم

وارد تراول استيد تايمر(Travel stated timer) ميشويم که اولين آيتم اون که ويت تو کلوز (with to close)ميباشد را ترجيحاً روي 30 يا 45 ثانيه تنظيم ميکنيم و اينتر(Enter) زده

بازدن مود (Mode)از تنظيمات خارج شده و تابلو رو روشن و خاموش ميکنيم تا آسانسور راه اندازي بشه.

سپس ترمينال دي سي را کنترل ميکنيم که پل به 51 نباشد و چراغ آن خاموش باشد و بعد ترمينال 5 کا ته رو به ترمينال 51 پل ميکنيم جهت گرفتن تايم بهتر براي باز ماندن درب در طبقات و بسته نشدن روي افراد حتي در صورت گرفتن احضار طبقات ديگر که با توجه به تنظيمات زمان مناسبي جهت بستن درب در نظر گرفتم که مناسب است.

در مورد باز نشدن درب طبقه همکف به مدت 30 ثانيه عيب ميتونه مربوط به سنسور استپ روي کابين (1سي اف) باشه که بايد هنگام ايستادن کابين در همکف تابلو رو نگاه کرده و اگر چراغ 1 سي اف چشمک زد يا مجدداً روشن شد آهن رباي استپ همکف رو تنظيم کنيم.

مورد دوم اينکه فاصله کمان درب کابين با قرقره بازشوي درب طبقه همکف رو چک کنيم که وقتي کمان بطور کامل بسته است و کابين روبروي درب طبقه همکف ايستاده و ميخواهد درب را باز کند رو چک کنيم که اين فاصله نبايد زير 1/5 تا 1/2 سانتیمتر باشد

مورد سوم اينکه لقي درب طبقه همکف موقعيکه درب بسته است رو چک کنيم به اين صورت که با دست درب رو به سمت باز شدن هدايت ميکنيم درين وضع بايد حدود نيم سانت لقي به سمت باز شدن داشته باشيم.اين لقي براي گير نکردن قفل درب هنگام باز شدن در نظر گرفته ميشود.

جهت تنظيم کا -پ (KP) درب سماتيک 2000 اصلي بياباني که درايو اون 5 ولومه ميباشد

بايد ترمينالهاي 1 و 3 درب کابين رو با فتوسل يا شاسي دور اپن(Door open) داخل کابين بصورت سري ببنديم و ولوم درب رو که به رنگ نارنجي ميباشد و ولوم وسطي 5 ولوم روي درايو است رh از وسط کمي بيشتر به طرف عقربه هاي ساعت بپيچانيم و درب رو تست کنيم که اگر فشار وارده زياد است و درب بر ميگردد ميتوان آن را کم کردن و تست مجدد انجام داد.

اميدوارم که توانسته باشم کمکي به دوستان عزیز این صنعت و علاقمندان انجام داده باشم.

 



نظرات شما عزیزان:

احمد حیدری
ساعت22:54---9 ارديبهشت 1392
lمرسی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 19:0 :: توسط : مهندس مهدی زاهدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید.موضوعات این سایت در مورد شبکه های تولید - انتقال وتوزیع است منتظرنظرات شماهستیم و آماده پاسخ گویی سوالات شماعزیزان هستیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی برق قدرت(Engineeri Electrical power) و آدرس m-zahedi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 161
بازدید کل : 224019
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید